Wednesday, August 10, 2011

tortoise sy 'tercongek'

awl sem ni aku buat keje ngade2 skit...bele kura-kura...da lame simpan hajat ni...tp xtrtunai..
oleh kerana kemengadaan aku tu..make aku bli la sekor ank kura-kura..ade la dlm 12hinggit...
truje weh..kaler die ijau..ekor die pnjng...aku kasi name dollah...

                                                          ni bkn gambar dollah yg sebenar..

leh kate hari-hari la aku cakap ngn dollah ni....tp aku pelik..bab dollah ni xnk mkn..
penat aku suap die mkn smbil pujuk die suh mkn...tp die slmbe je palingkan kpale die yg kecik uhh...
saat tu aku ase nk hempuk je die ngn bntl...ampeh pnye dollah...
punye la aku risau..smpai kol mak aku suh bg tips...mak aku ckp cube bg syur..kngkng ke...
masalahnye dollah..ne aku nk cekau...kang aku bg kngkng msk blcan kang kene resdung lak...

da smnggu dollah xnk mkn...tp aitu die da mkn...tp skit...tp mkin hari kin byk..hoo..
kirenye pjukkan aku nk bjaye la kan??..
ade stu mnggu tu aku bz...smbt junior2...smpai xsmat nkckp ngn dollah...
mkn die aku maen cmpk je la..tp bile balik aku tgk die mkn abeh....
mlm tu aku tgk la dollah aku...bpk activenye...brenang sane sine...pnjt batu...terbang cam supermeng..(yg ni aku tipu)....aku wat dek n pi tido...

esknye mmbe aku ni yg bernama kokgo bising2..asal kura2 ko 'trcongek' wehh??
aku wat duno ja...lntk pi dia la nk tecngek ka apa...
tp mlm tu..ha..amik...time nk bg mkn..aku pngil die...aku tgk kure2 aku da wat aksi supermeng trbng(kali ni aku xtipu)..tp dlm vrsi keras....
(T.T)..OMG!!!!....
nsb bek roomate aku pkr haiwan..so die la yg sahkan KMATIAN dollah aku....
sdkt stgh jam gak aku duk leleh..adoii...
sume urusan jenazah sampai ke thlil roomate aku uruskan...aku tlg gali lubang je....(T.T)...
mlm tu mau stu blok tau dollah aku da xde...yg xtau aku bele dollah pon dtg melawat...

aku siasat la pnce kmatian dollah....mlalui pndngan beberapa pkr haiwan dallah aku mati sbb
  1. stress
  2. xckup kasih syg 
  3. trlalu sunyi sbb xde bini...
  4. xde ong nk bele kura2
masalah yg aku hadapi slps kmatian dollah lak
  1. aku kne trun naik mhkamah bab dituduh mndera dan mmbunuh hidupan liar...(tipu)
  2. mnghadapi krugian besar bab mknn dollah yg brharga 2 hnggit tu sape nk abih kan??...
moral value kat sini...ALLAH da ciptakan benda yg hidup ni brpsng-pasangan...orite...(uhh..cam xdak kaitan..so aku smbng la skit lg..)..so, lau n k bele haiwan tu kene la bele brdua...sian kat haiwan uhh..trsiksa zahir batin...

No comments:

Post a Comment