Wednesday, August 10, 2011

seminggu di betong...

sekarang jam sudah menunjukkan 3.00pg waktu bintulu...
aku xtido lg...esk kls kul 8pg...
knape??..sb wat prsentation ekologi...
nsb baek bulan puasa....
lau x..kompom mase ni aku da trbongkang ats katil...
ye la..sape nk jumpe dgn spesis luar alam an...
lau bulan pose ni..xde....^^,

disebabkan nk tunggu sahur iaitu pada pukul 4pg wktu bintulu...
dengan rajin nye aku update blog...
kesah kali ini tentang satu tempat yg
  1. aku lari dari kekusutan study
  2. aku lari dari kebosanan di bilik
  3. aku lari dari segale assmnt
  4. aku lari dari org yg memeningkan kepale aku
  5. aku lari dari org yg nk pedajal besday aku
  6. aku lari dari dunia luar dimane owg xleh cntc aku
  7. aku lari pegi cari ubat jiwa
  8. aku lari pegi cari fun yang da lame aku xjumpe....

so..aku lari pegi BETONG....

betong ni trltk kira-kira 8 jam dari bintulu...2 jam dari sarikei..6 jam dari kuching..
kirenye agk jauh la,,,
harge tiket bas ke betong dari bintulu ni rm40 shj...
lebih kurang dari kl ke klntn...
tp yg bezanye...lau dari kl-klntn jln die simpang-siur...cam ular kene palu...
dari bintulu ke betong lak jln die melompat-lompat cam tunggang kuda...

antara yang trlibat lam expedisi LARI ni...
incip freddy diatas la yg menaja tempat tinggal expedisi ni...termsuklah pngankutan mase kat betong,..time kasih..time kasih..
tempat kiteowg duduk...Rumah Legam..(rumah panjang incip freddy)

ni lak pasar utama betong

ni mase kiteowg kutip tekoyong..a.k.a. siput sedut...(err..ketam tu sesat sebenarnye....ketam sungai~)


ni mase kat batang ai
ni la Empangan Batang Ai..dekat lubuk antu...sblm pontianak....

ni lak time kiteowg pi ladang lada hitam~

ni lak sungai blakng umah incip freddy~


sebenarnye byk lg aku nk edit...tp memandangkan waktu sahur + intrnet lmbt + aku ngntuk...so..thn dpn la aku smbung....




No comments:

Post a Comment