Wednesday, August 10, 2011

kisah lawak yang rase nak bagi kuali terbang...

kisah pertama


alkisah die pnye starting ni aku cite pasal ttg kelahiran sorang bdk prmpuan yg chomel[>.<]..

(aku le tue...terime kasih..)..dimuka bumi tuhan ini...nak djadikan tragisnye...bdk ni mmbesar dgn sebaik2nye

dan mndapat pndidikan xformal drpd maknye yg suke wat lawak mintak kuali...=.="...

tp mak bdk ni baek...[ampun mak..!!!..eh2..xpe..mak aku xbace blog ni..]...

nak dijadikan tragisnye lagi..satu hari..aku bru jebalik dr asrama..ye lah balik hujung

minggu la katekan..sesampai je kat umah..aku trus masuk dgn bg slm dgn

pnuh sopan..dgn mnjerit kegembiraan..."I' HOME!!!!!!!!!!"..eceh...dgn sayup2nye mak aku

mmbalas.."owh..sampai dh..."...[-.-!]...xpelah..


ok..smbng..masuk je umah aku nmpk mak aku sdg berbaring dgn penuh khusyuknya smbil tgk citer ankku

bkn ankku...alah..cite indon uhh...(ptt la syup balas salam aku..)...


**dipndkkan cerita..aku terus terkam dapo..cari je ape2 yg boleh nk telan...selera dinasor aku tetiba

kluar..tetiba aku trpndgla air dlm botol mineral...pnye la aku perhati smbil pk..sjk bile umah ni gne botol

mineral..aku pndng bkas air (pe kenamenye ntah) tu sehat je...dgn was2 dan dgn penuh nak tahu..aku tnye la
mak aku..


"air ape lam botol mineral ats meja uhh??"(lbh kuarng cenggitu la prtnyaan aku...)

"air tawar.."..jwp mak aku dgn penuh kompidem...

aku diam jap..biase nye air twar ni owg pnggil untk air bacaan yassin @ smyang hajat...

"dtg dari mane??"..tnye aku lg...

"la..mmg umah ni pnye"..jwp mak aku lagi..

dgn penuh lurus dan bendulnye aku gi tnye.."nk bace ape lau nk minum air ni??..selawat je ke??"

dgn penuh xbersalah mak aku jawap.."la nak wat pe bace2..air tawar  je..bkn air gule nk bace doa xnk dpt kencing manis"..


dgn penuh sopan aku trus kuar dapur n pegi mndi...lam tnds aku leh dengar mak aku uhh uhh gelakkan aku..

dan aku trus mnyumpah diri sendiri..asal la aku sengal sgt g caye ckp mak aku...
=..=!

p/s:mlm tu abah lak yg kene...aku leh mnpk muke abah cam nk bako je umah dgn mak aku tu skali..
aku selaku mngsa first tu ade la mndat besar untk ktawekan abah aku lak..hahahha,,tp btol gak..air masak mmg twar pown...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 kisah kedua...


kisah ni bru je lg...[agak la..]..mase tu aku tgh cuti spm..nk dijdkan story nye thn tu adk aku yg llki amik

pmr..mse tu tgh cuti pnggal kedua..

yg mnjadikan kisah ni makin nk bg kuali nye bile adik aku tetibe je wat amal sunat byk sgt..ps mghrib die slt

hajat n bace quran..smpai isyak..plus lagi smyng on time..slalunye owg da pegi msjid tuk mghrib baru nk smyg

asar...punye la aku pelik..selidik pnye selidik tp lst2 gagal..akhrnye aku bserta kakak2 yg len brsetuju

mngatakan adik aku ni byr nazar kot...tp yg spoilnye mak aku la...ye la..mak..tgk ank die yg nakal tu tetiba

brubah jd baek..aku cari gadoh pown die wat derk je...lau mntk tlg tu laju je...haish..aku ase mak aku da

lame kot simpan perasaan msykil die uhh..smpai da 3 mnggu adk aku duk tang tu ja..

satu ptg uhh baru pas mhgrib..mak aku tnye aku adik aku tu nape..aku goreng la..byr nazar kot...mak aku

cam x puas ati lak..die pi intai adik aku yg tgk mngaji  kat luar..pstu belari2 masuk kedapur dgn kain
telekungnye...muke cuak smacam je..


*sdh dah la..sdh dah la...

^awt plop???

*ni petanda yg mak nk mati ke abg chik yg nk mati??...

^=..=!!!!!!!!!!!!!..(nak ketuk kang..mak aku...)

serta merta aku aku basuh balik kuali yg aku pegang tuk goreng ikan mlm uhh...
ape dah  mak aku pnye soalan..


p/s:abg chik aku tu bernafas lagi ekk...

No comments:

Post a Comment